Γιατροί και επιστήμονες συμβουλεύουν τους ανθρώπους να μείνουν στο σπίτι όσο μπορούν για να μείνουν ασφαλείς από την πανδημία του κορονοϊού και να επιβραδύνουν την εξάπλωσή του. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για όσους διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο, όπως τα άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Η διαμονή στο σπίτι για οποιαδήποτε παρατεταμένη χρονική περίοδο μπορεί να φαίνεται στενάχωρη και λίγο τρομακτική, ειδικά αν έχετε ένα πρόγραμμα βάσει του οποίου βγαίνετε συχνά από το σπίτι ή ένας ηλικιωμένος που μπορεί να ανησυχεί για  το συναίσθημα της απομόνωσης.

Μένουμε στο σπίτι σημαίνει μεγάλες αλλαγές σε καθημερινές συνήθειες, συμπεριλαμβανομένου  του πώς και πότε ασκούμαστε ή τι και πότε τρώμε. Αν και το τοπικό σας γυμναστήριο μπορεί να είναι εκτός συζήτησης, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διατηρήσετε όχι μόνο το σώμα, αλλά και το μυαλό σας υγιές, ακόμα και αν δεν τρελαίνεστε για γυμναστική.

Φροντίστε Για Μία Ενεργή Καθημερινότητα

Παρόλο που δεν μπορείτε να τηρήσετε τη συνηθισμένη σας ρουτίνα — ξέρετε, να βγαίνετε από το σπίτι, να πάτε για ψώνια, να συναντήσετε φίλους για καφέ και να κάνετε τις προγραμματισμένες σωματικές σας δραστηριότητες, μπορείτε να δημιουργήσετε μια νέα ρουτίνα στο σπίτι που περιλαμβάνει εναλλακτικούς τρόπους για να συνεχίσετε να είστε ενεργοί. Όσο δελεαστικό και αν ακούγεται να μείνετε στο κρεβάτι και να εργαστείτε με τις πιτζάμες σας, μακροπρόθεσμα θα έχει επιβλαβείς επιπτώσεις στη συνολική σας διάθεση.

Εκμεταλλευτείτε τις δουλειές που έχετε να κάνετε στο σπίτι.  Σκουπίστε ή σφουγγαρίστε γρήγορα ως ελαφριά άσκηση της καρδιά. Έχετε μικρά παιδιά ή κατοικίδια στο σπίτι; Παίζοντας μαζί τους μπορείτε να κάψετε θερμίδες και να διατηρήσετε μία ευχάριστη ατμόσφαιρα για τα παιδιά ή κατοικίδια σας. Η δουλειά στην αυλή και η κηπουρική είναι επίσης τρόποι για να κάψετε θερμίδες και να γυμνάσετε τους μύες στα χέρια, πόδια και πλάτη.

Χρησιμοποιήστε την ώρα παραμονής στο σπίτι για έργα που μπορεί να αναβάλατε λόγω φόρτου εργασίας. Ο καθαρισμός της αποθήκης ή σοφίτας είναι ένας άλλος τρόπος για να είστε παραγωγικοί και δραστήριοι ταυτόχρονα.

Να Τρώτε Υγιεινά

Η κατανάλωση υγιεινών τροφίμων είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να διατηρήσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα ισχυρό. Επίσης, η αλλαγή της δίαιτας σας είναι ιδανική για να αναπληρώσετε την έλλειψη άσκησης.

Ξεκινήστε γεμίζοντας το μισό πιάτο σας σε κάθε γεύμα με φρούτα και λαχανικά, ακόμα και στο πρωινό. Τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά είναι υψηλά στη βιταμίνη C, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος.

Είναι αυτονόητο ότι δεν πρέπει ποτέ να ξεκινάτε μια διατροφή που είναι επιζήμια για την καθημερινή σας απόδοση και διάθεση. Ωστόσο, ορισμένες δίαιτες μπορούν πραγματικά να σας βοηθήσουν να έχετε περισσότερη ενέργεια, να χάσετε βάρος και να αισθανθείτε καλύτερα κάθε μέρα.

Πείτε “Ναι” Στον Διαλογισμό

Μία χρυσή συμβουλή είναι να κάνετε λίγες διατάσεις στο πάτωμα της κρεβατοκάμαράς σας όταν ξυπνάτε ή να αφήνετε στην άκρη μισή ώρα περίπου κάθε μέρα για να κάνετε μια καθοδηγητική ρουτίνα γιόγκα.

Το καθημερινό στρες μπορεί να σας αποτρέψει από παραγωγικές αποφάσεις και να σας αφήσει ευάλωτους. Αυτό συμβαίνει επειδή οι ορμόνες του στρες όπως η κορτιζόλη μειώνουν τον αριθμό των λευκοκυττάρων στο σύστημά σας. Το χειρότερο είναι ότι όταν βιώνουμε στρες, έχουμε την τάση να κοιμόμαστε άσχημα, να μειώνουμε τις σωματικές μας δραστηριότητες και να φτάνουμε σε ανθυγιεινές τροφές —  ασκώντας ακόμα μεγαλύτερη πίεση στο ανοσοποιητικό σύστημα.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι γιόγκα: από τον πιο δυναμικό, σχεδιασμένο για να σας κάνει να ιδρώσετε και να «γυμναστείτε», έως τη Vinyasa, για όσους χρειάζονται ένα τέντωμα αφού κάθονται όλη την ημέρα. Υπάρχουν εκατοντάδες δωρεάν μαθήματα διαθέσιμα για γιόγκα στο YouTube.

Εναλλακτικοί Τρόποι Διατήρησης Της Υγείας

Γυμναστείτε στις σκάλες σας. Κάθε βήμα είναι καλή γυμναστική στα πόδια σας.

Ανοίξτε το ραδιόφωνο ή βάλτε μουσική και χορέψτε στο σπίτι, μόνοι ή με τους συγκατοίκους σας.

Εάν δεν έχετε σκαλιά ή πολύ ανοιχτό χώρο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σχοινάκια ή να επιτόπιο τρέξιμο σε συνδυασμό με μικρά άλματα στις μύτες των ποδιών.

Χρησιμοποιήστε βαράκια όταν γυμνάζεστε. Ακολουθείστε μικρά προγράμματα καθημερινής άσκησης στο σπίτι. Υπάρχει πληθώρα επιλογών για κάθε διάρκεια στο YouTube.

Τα γνωστά σε όλους μας καθίσματα, γυμνάζουν ολοκληρωμένα όλους τους μύες των ποδιών (γλουτούς, τετρακέφαλους, μηριαίους, γάμπες) και μπορούν να γίνουν οπουδήποτε αρκεί να στέκεστε. Μπορείτε να επαναλάβετε καθίσματα (squats) όταν καθαρίζετε τα ντουλάπια ή παίζετε με τα παιδιά σας. Μην ξεχάσετε να λυγίσετε με τα γόνατά σας και να κρατήσετε την πλάτη σας ίσια.

Εάν είστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή μπορείτε να κάνετε αναζήτηση στο διαδίκτυο, ελέγξτε για συνεδρίες άσκησης ζωντανής ροής ή προκλήσεις δραστηριότητας στις οποίες μπορείτε να συμμετάσχετε.

Υπάρχουν πολύ απλοί τρόποι για να διατηρήσετε το σώμα αλλά και τον νου υγιή. Οι καιροί, αν και δύσκολοι, μας επιτρέπουν να αφιερώσουμε χρόνο και ενέργεια στις δραστηριότητες που αδυνατούσαμε τόσο καιρό λόγω του φόρτου εργασίας και των μετακινήσεων. Εκμεταλλευτείτε τον χρόνο στο σπίτι, συνδυάζοντας δραστηριότητες της καθημερινότητας σε ασκήσεις προς όφελος του οργανισμού σας.